Garantie
Toate produsele dupa siteul cool-store.ro beneficiaza de garantie si asa depinde de natura lor in general.
Produsele second/refurbshied (reconditionate) beneficiaza de garantie de 30 zile, daca nu se specifica altceva.
Produsele noi beneficiaza conform legii de 24 luni de garantie de conformitate si 24 de luni de garantie de vanzare, daca nu se specifica altceva.
GARANTIA PRODUSELOR
Produsele comercializate de magazinul online - cool-store.ro provin din surse autorizate de producatori sau direct de la producatori si beneficiaza de garantie nationala sustinuta de unitati service autorizate ale partenerilor cool-store.ro sau ale producatorilor.
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garantie este de 12 luni pentru produsele de folosinta indelungata si intre 0-12 luni pentru restul. Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.
In cazul certificatelor de garantie emise de producator / importator, produsele beneficiaza de garantie in retelele de service ale acestora, in centrele mentionate explicit in certificate; produsul reclamat defect poate fi prezentat direct la cel mai apropiat centru de service prevazut in certificat. Aceasta unitate de service va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei;
Conditiile de acordare a garantiilor, in acest caz, pot varia in functie de producator si sunt stabilite in politicile comerciale ale acestora, la nivel national (a se vedea lista centre de service autorizate). Totodata, S.C. Jonh & Fali Courier S.R.L. raspunde privind garantia legala de conformitate, in calitate de vanzator conform prevederilor legale. In cazul in care durata medie de utilizare a unui produs este mai mica de 2 ani, garantia de conformitate se reduce la acea perioada.
Termenii si conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legale: ordonanta Guvernului nr. 21 / 1992 privind protectia consumatorilor, legea nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Perioada de garantie este mentionata in certificatul emis de producator / importator si incepe sa curga de la data inscrisa in factura de achizitie; de asemenea aceasta perioada este confirmata si de certificatul de garantie aferent facturii fiscale emis de canou.ro.
Durata termenului de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de catre acesta pana la data aducerii produsului in stare normala de utilizare, respectiv data notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
Produsele de folosinta indelungata (acele produse complexe, construite din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere) defectate in termenul de garantie legala de conformitate, atunci cand nu pot fi reparate sau atunci cand durata cumulata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie legala de conformitate depaseste 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite de vanzator sau acesta va restitui contravaloarea produsului respectiv. Drepturile conferite in baza garantiei comerciale sunt in conformitate cu prevederile legale. Aceste drepturi legale nu sunt afectate prin garantia oferita.
Operatiunile efectuate de service in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate; aceste documente devin parte integranta a certificatului de garantie.
Termenul maxim de solutionare este de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. Dupa aducerea produsului la conformitate, acesta poate fi ridicat direct de la Service sau puteti solicita expedierea acestuia prin curier.
Reparatiile in perioada post garantie pot dura intre 10 - 90 zile. Clientul trebuie sa isi dea acordul in scris, fara echivoc, in termen de 48h de la comunicarea costului de reparatie.
Aducerea la conformitate se poate efectua prin:
- depanarea / reparatia produsului;
- inlocuirea partiala sau integrala a produsului;
- inlocuirea cu produse cu perfomante cel putin similare / egale cu ale produsului ce nu poate fi reparat sau inlocuit cu acelasi model;
- returnarea contravalorii produsului in situatia in care reparatia sau inlocuirea nu sunt posibile;
Conditiile de garantie nu se aplica pentru problemele sau daunele cauzate de client sau in circumstante cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele:
- s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat;
- numarul de serie al produsului (S/N - "serial number", IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
- sigiliile pentru garantie au fost rupte sau schimbate;
- produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, ciobiri, rugina sau prezinta urme utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, setari si instalari incorecte, virusari, rescrieri de BIOS, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, etc;
- incapacitatea de utilizare din cauza parolelor / masurilor de securitate uitate sau pierdute.
PROCEDURA TRIMITERII PRODUSELOR IN GARANTIE
La aducerea / expedierea produsului pentru garantie te rugam sa ne comunici numarul cererii de service alocat dupa completarea Formularului de SERVICE de forma SV XXXXX; in cazul produselor expediate prin firmele de curierat rapid va rugam sa mentionezi pe scrisoarea de transport (AWB) NUMARUL FORMULARULUI DE SERVICE, precum si mentiunea "IN ATENTIA DEPARTAMENTULUI DE SERVICE".
Produsele aduse sau expediate in atentia departamentul de service trebuiesc sa fie complete, sa contina toate accesoriile (recomandam sa fie aduse / expediate in ambalajul original sau un ambalaj adecvat) si insotite de o copie a facturii fiscale de achizitie, a certificatului de garantie original al producatorului / importatorului, precum si o copie a certificatului de garantie emis de canou.ro care insoteste factura sau este transmis online, via email, clientului.
Produsele care necesita acordarea garantiei pot fi expediate la adresa:Craiova, Dolj, Str. Traian Gheorghiu nr.2, Bl.112B, sc2, ap.2 Parter.
DEPARTAMENTUL DE SERVICE
In cazul in care optati pentru expedierea prin posta rapida servicul prioritpost, costul transportului fiind suportat de client, iar returul de catre cool-store.ro . Este foarte IMPORTANT sa mentionati pe scrisoarea de transport (AWB) NUMARUL FORMULARULUI DE SERVICE, precum si mentiunea "IN ATENTIA DEPARTAMENTULUI DE SERVICE". Dupa ce coletul / produsul va fi receptionat si verificat veti fi anuntat privind desfasurarea procedurii de garantie / aducere la conformitate a produsului dumneavoastra.
Plata transportului pentru produsele trimise in service (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei revine in sarcina cool-store.ro ; expedierea se poate face prin intermediul FanCourier.
In eventualitatea in care solicitarea de garantie este nejustificata, iar produsul functioneaza conform specificatiilor producatorului, solicitantul va achita costurile aferente transportului, precum si costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de service autorizata dupa verificare.
MENTIUNI IMPORTANTE
Pierderea certificatului de garantie, precum si deteriorarea, stergerea sau pierderea etichetei care contine datele de identificare ale produsului (S/N, IMEI etc.) pot duce la pierderea garantiei. In cazul in care nu ai primit alaturat facturii sau pe email certificatul de garantie aferent acesteia emis de cool-store.ro il poti solicita oricând la adresa: info@cool-store.ro. Pentru a va retrimite certificatul de garantie este necesar sa ne comunicati: numar factura, titular, adresa de mail.
In cazul aparatelor de aer conditionat consumatorul pierde garantia in urmatoarele cazuri:
- Aparatul a suferit interventii din partea unor persoane neautorizate
- Aparatele care necesita instalare de personal specializat (aer conditionat, radio-CD player, etc) pierd garantia daca instalarea nu a fost efectuata de catre o firma autorizata de importator.
- Instalarea aparatelor de aer conditionat se face numai de catre o firma autorizata de producator.
In cazul foliilor de protectie pentru telefon (indiferent de materialul din care sunt confectionate) garantia se acorda doar daca produsul a fost montat intr-o unitate GSM autorizata.
Programele si informatiile salvate pe medii de stocare pot fi sterse / pierdute in timpul operatiunilor de service. Va recomandam realizarea de back-up periodic.
Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 6 luni de la finalizarea operatiunilor vor fi declarate abandonate (conform dispozitiilor Codului Civil).
Puteti solicita sprijin pentru a identifica daca produsul necesita acordarea garantiei sau daca intruneste conditiile de garantie / care este perioada de garantie, precum si care este unitatea de service autorizata cea mai apropiata de domiciliul dumneavoastra completand formularul de mai jos.
In cazul anvelopelor, cand defectul de fabricare este constatat dupa montaj, clientul are obligatia sa informeze info@cool-store.ro completant formularul de service la info@cool-store.ro si sa anexeze copii dupa factura de achizitie, certificatul de garantie, certificatul de inmatriculare al autovehiculului, dovada montarii intr-un service autorizat RAR (deviz de montaj) precum si o informare privind constatarea defectiunii (pozitia de montaj, rularea inregistrata, tipul defectiunii si imprejurarile in care a aparut).
ATENTIE!
Produsele se trimit in service doar daca ati completat formularul de mai jos.
Garantia produselor nu este transmisibila. S.C. Jonh & Fali Courier S.R.L. are obligatie contractuala doar fata de titularul facturii de achizitie.
Retur
Legea permite returnarea produselor fara alte costuri cu exceptia celor de transport care sunt suportate de cumparator, produsul trebuie returnat in ambalajul original si in stare ca nou, iar trimiterea acestuia trebuie facuta in ambalajele originale si fara ramburs. (SE REFUZA COLETUL IN ORICARE DIN SITUATIILE DE SUS sau se cade de acord pentru diminuarii sumei restituite)
Plata se face in maxim 30 zile calendaristice, dar de regula dureaza maxim 5- 10 zile lucratoare !
Pentru a returna produse te rugam sa urmezi pasii de mai jos:
- 1. Citeste termenii si conditiile aflate mai jos in care se pot returna produsele
- 2. Completeaza returul la info@cool-store.ro si astepta sa fii contactat de colegii nostri
- 3. Daca ai primit confirmarea ca indeplinesti conditiile de retur te rugam sa trimiti produsele prin intermediul unei firme de curierat fara ramburs la adresa indicata de colegii nostri in raspuns.
- 4. Noteaza pe scrisoarea de transport (AWB) numarul cererii de retur (de forma RT XXXXX) iar apoi trimite-ne numarul de AWB si firma de curierat cu care ai trimis produsele. Coletele care nu au trecut pe AWB numarul cererii de retur, cele de care nu am fost instiintati ca au fost trimise si cele cu cu ramburs (sistem de expediere conform caruia destinatarul este obligat, la primire, sa achite expeditorului contravaloarea aferenta) nu vor fi receptionate!
- 5. Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate vei fi contactat/a privind desfasurarea si finalizarea acestei proceduri
Termeni si conditii
Returul produselor se accepta conform termenilor si conditiilor mentionati mai jos si sunt in conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Produsele care fac obiectul comenzilor incheiate online, pot fi returnate, fara invocarea vreunui motiv intr-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile calendaristice incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta returul produselor si contituirea contravalorii acestora ca avans marfa pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitarii de retur.
Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Iti recomandam pastrarea ambalajului original pentru protejarea integritatii produselor.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat;
Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.
Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului in maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data informarii cool-store.ro de catre Consumator asupra deciziei sale de retragere din contract si acceptarea returului. cool-store.ro va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat, in cazul in care cool-store.ro nu s-a oferit sa recupereze el insusi produsul (se va lua data cea mai recenta). Suma de bani aferenta produselor returnate se va restitui ulterior verificarii produselor dupa stabilirea de comun acord a modalitatii de restituire sau conform procedurilor legale.
Exceptiile privind dreptul de retur (nu se accepta returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fara a ne limita la urmatoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):
- Licente software (din aceasta categorie fac parte si produsele ce detin sisteme preinstalate)
- Produsele pentru ingrijire personala, cosmetice, parfumuri, produsele pentru igiena intima si produsele pentru igiena dentara pot fi returnate doar daca sunt sigilate.
- Extensii de garantii etc.
- CD-uri desigilate
- Poti returna anvelopele, jantele, produsele de electrica auto, cele de intretinere & cosmetic auto daca nu le-ai folosit, insotite de eticheta originala, nedeteriorata si celelalte elemente de identificare atasate
- Casti intraauriculare
- Saltelele, decoratiunile si obiectele textile se pot returna doar daca sunt sigilate sau nu au fost indepartate etichetele acestora
- Asigurarile auto
- Jucariile produsele pentru copii & bebe si produse pentru gravide se pot returna doar sigilate
- Cartile care prezinta urme de utilizare
- Produse de tip comanda speciala, indiferent de categorie aduse in stoc in urma unei comenzi ferme din partea ta sau a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate (in aceasta categorie intra si sistemele Diaxxa si cele asamblate la cerere)
DE RETINUT!
In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.
De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).
Suma aferenta returului se ramburseaza intr-un cont bancar valid (in lei) deschis pe numele titularului de factura.
Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti de la FanCourier in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Modificarea datelor de facturare de pe persoana fizica pe persoana juridica se poate solicita in termen de maxim 48 h de la intrarea in posesie a produselor. Termenul de solutionare este de pana la 30 zile lucratoare. Se pot modifica doar facturile care au chitanta eliberata de catre firma de curierat pe persoana juridica. Facturile eliberate la sediu nu se modifica
Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, asigura-te ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse acumulatori, baterii, incarcatoare, cartuse imprimanta, folii de protectie, etc., acestea se pot returna doar sigilate.
Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de catre client.
Pentru orice sesizari si reclamatii va rugam sa informati la info@cool-store.ro
Cererile de retur se fac aici: https://cool-store.ro/returnari (trebuie sa fiti logat) sau contactati-ne la pagina noastra: https://cool-store.ro/contact